Welcome to SomaliNet Forums, a friendly and gigantic Somali centric active community. Login to hide this block

You are currently viewing this page as a guest. By joining our community you will have the ability to post topics, ask questions, educate others, use the advanced search, subscribe to threads and access many, many other features. Registration is quick, simple and absolutely free. Join SomaliNet forums today! Please note that registered members with over 50 posts see no ads whatsoever! Are you new to SomaliNet? These forums with millions of posts are just one section of a much larger site. Just visit the front page and use the top links to explore deep into SomaliNet oasis, Somali singles, Somali business directory, Somali job bank and much more. Click here to login. If you need to reset your password, click here. If you have any problems with the registration process or your account login, please contact us.

Helt otroligt!

Soomaalida waddankan ku dhaqan

Moderators: Moderators, Junior Moderators, Islam mods

OUR SPONSOR: LOGIN TO HIDE
User avatar
salool
SomaliNet Super
SomaliNet Super
Posts: 7692
Joined: Tue Oct 18, 2011 10:15 am
Location: "Live Each Day As If It Were Your Last... Tomorrow is Not Promised."

Helt otroligt!

Postby salool » Sat Oct 06, 2012 10:47 am

Alltså det här är bara för mycket! Jag kan förstå att det är dåligt med jobb här i Sverige, sp för somaliska kvinnor är det oerhört svårt att komma in på arbetsmarknaden.MEN det är ingen bra anledning att sjunka så lågt och tjäna pengar på en så tragisk händelse, som hände för flera år sen och nervärdera sig på det sättet.

Jag menar herregud skäms hon inte, att prata om sitt underliv inför hela världen.Acuudubilaah!!!

http://www.aftonbladet.se/svenskahjalta ... 5559355.ab

User avatar
Substance
SomaliNet Heavyweight
SomaliNet Heavyweight
Posts: 3831
Joined: Sat Mar 24, 2012 5:56 pm
Location: Under The Neem Tree

Re: Helt otroligt!

Postby Substance » Sat Oct 06, 2012 11:13 am

Orkade inte ens läsa klart artikeln. :snoop:
Det måste väl ha funnits andra alternativ för henne än att gråta ut i tidningen? Bra gjort av hennes mor att distansera sig från henne.
Uppbarligen så skäms inte människan.

User avatar
salool
SomaliNet Super
SomaliNet Super
Posts: 7692
Joined: Tue Oct 18, 2011 10:15 am
Location: "Live Each Day As If It Were Your Last... Tomorrow is Not Promised."

Re: Helt otroligt!

Postby salool » Sat Oct 06, 2012 11:25 am

Det värsta av allt, hon kommer att visas på tv på den där programet svenska hjältar och få pengar som plåster på såret.

Hela svenska folket kommer att höra om hennes privata delar och tycka synd om henne. :snoop: :down: :down: :down:

User avatar
Oba
SomaliNet Heavyweight
SomaliNet Heavyweight
Posts: 1336
Joined: Mon Feb 20, 2012 11:27 pm
Location: Spokesman for HAG

Re: Helt otroligt!

Postby Oba » Sat Oct 06, 2012 11:46 am

Hur kan man nedvärdera sig själv och sitt folk så? Har ifrax absolut ingen självrespekt över huvudtaget? lol tror hon verkligen hon kmr bli accepterad av det svenska folket nu haha sorgligt nog tror jag att detta kommer ge negativ effekt istället för en positiv..

Hon har ingen rätt att ta upp sådana saker offentligt det är här något internt inom det somaliska folket. wallee ceeb hadii loo dhiman lahaa..

User avatar
salool
SomaliNet Super
SomaliNet Super
Posts: 7692
Joined: Tue Oct 18, 2011 10:15 am
Location: "Live Each Day As If It Were Your Last... Tomorrow is Not Promised."

Re: Helt otroligt!

Postby salool » Sat Oct 06, 2012 12:43 pm

Vissa gör allt för pengar, hon skiter fullständigt i FGM och barn som blir utsatta för det i hemlandet.Allt hon bryr sig om är sitt bank saldo och hur många bidrag hon kommer att få in.Jag tycker synd om hennes barn, alltså bara tänk när de läser om henne på tidningarna och hennes sniff historier.Att spela offer kortet kommer slå tillbaka på henne walle, inga pengar i världen är värt din självrespekt.

User avatar
Oba
SomaliNet Heavyweight
SomaliNet Heavyweight
Posts: 1336
Joined: Mon Feb 20, 2012 11:27 pm
Location: Spokesman for HAG

Re: Helt otroligt!

Postby Oba » Sat Oct 06, 2012 7:15 pm

Horta salool jag har märkt ett visst mönster för nyanlända eller somalier som har bott i sverige i 5 år, dom är pengar galna dom gör allt för pengar det är helt sjukt alltså även om det är Haram det finns inga gränser och det roliga är majoriteten ber sina 5 böner går till moskén och så vidare, det är dubbelmoral på hög nivå. Kanske har inbördeskriget påverkat deras psyke, Allahu Aclam..
Last edited by Oba on Sat Oct 06, 2012 7:17 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Substance
SomaliNet Heavyweight
SomaliNet Heavyweight
Posts: 3831
Joined: Sat Mar 24, 2012 5:56 pm
Location: Under The Neem Tree

Re: Helt otroligt!

Postby Substance » Sat Oct 06, 2012 7:16 pm

Sjukt. :mindblown:

User avatar
Oba
SomaliNet Heavyweight
SomaliNet Heavyweight
Posts: 1336
Joined: Mon Feb 20, 2012 11:27 pm
Location: Spokesman for HAG

Re: Helt otroligt!

Postby Oba » Sat Oct 06, 2012 7:21 pm

Ja substance jag blir förbannad på sådant för det leder till att alla dras över en kant, skriv bara somalier i flashback och du kommer själv se.

User avatar
Substance
SomaliNet Heavyweight
SomaliNet Heavyweight
Posts: 3831
Joined: Sat Mar 24, 2012 5:56 pm
Location: Under The Neem Tree

Re: Helt otroligt!

Postby Substance » Sat Oct 06, 2012 7:31 pm

Ja substance jag blir förbannad på sådant för det leder till att alla dras över en kant, skriv bara somalier i flashback och du kommer själv se.
Jag förstår dig broder. Jo jag vet vad som skrivs på Flashback.

User avatar
salool
SomaliNet Super
SomaliNet Super
Posts: 7692
Joined: Tue Oct 18, 2011 10:15 am
Location: "Live Each Day As If It Were Your Last... Tomorrow is Not Promised."

Re: Helt otroligt!

Postby salool » Sun Oct 07, 2012 4:02 am

Horta salool jag har märkt ett visst mönster för nyanlända eller somalier som har bott i sverige i 5 år, dom är pengar galna dom gör allt för pengar det är helt sjukt alltså även om det är Haram det finns inga gränser och det roliga är majoriteten ber sina 5 böner går till moskén och så vidare, det är dubbelmoral på hög nivå. Kanske har inbördeskriget påverkat deras psyke, Allahu Aclam..
En sak jag måste beundra de nyanlända för är, att de vet exakt hur de ska mjölka staten på varenda krona.De är välinformerade än de gamla invandrarna och har mer möjligheter än vi hade.Att få 8000:- de första två åren som är skattfria och inte behöva betala tillbaka en enda krona är verkligen en lyx som vi aldrig hade vi som kom på 90 talet.De kan leva ett bra liv på de pengarna och även spara, utan att behöva lura staten på mera pengar och leva ett liv som är baserat på haram pengar.

Men men som man bäddar får man ligga, om man inte jobbar hårt för sina pengar och mättar sina barn med halaal föda, kommer man för eller senare se resultatet.


OUR SPONSOR: LOGIN TO HIDE

Hello, Has your question been answered on this page? We hope yes. If not, you can start a new thread and post your question(s). It is free to join. You can also search our over a million pages (just scroll up and use our site-wide search box) or browse the forums.

Return to “Europe - Sweden”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests